Dobrý den. Lze po koupi domu právně řešit situaci kdy nám předchozí majitelka lstivě, lživě tvrdila že je plynové topení v pořádku? Výslovně jsme se ptali na revize apod, leč nic nedoložila a tvrdila že je vše v pořádku. Ale není! Nejen že uniká ve sklepě plyn, ale i splodiny se z komína vracejí. Podle občanského zákoníku 2100 paní evidentně zanedbávala zákonem uložené revize a dle obč.zákoníku paragraf č. 2103 lstivě zamlčela skutečný stav věci.
Dobrý den,
prodávající nese odpovědnost za vady a to zvlášť za situace, kdy Vám tvrdil, že je vše v pořádku v tomto případě není žádné časové omezení, do kdy musíte vady u prodávajícího uplatnit.
Prodávající odpovídá jednak za vady, o kterých musel vědět již v době podpisu kupní smlouvy (vady podstatné) a jednak za vady menší, o kterých ani prodávající v době podpisu vědět nemusel (vady nepodstatné), u těch může kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo odstranění vady. U vad podstatných si může kupující vybrat, zda bude požadovat odstranění vady, opravu vady, slevu z kupní ceny nebo odstoupí od kupní smlouvy (požadovat zpět kupní cenu a vrátí nemovitost).
Výběr odškodnění je na kupujícím a ten jej oznámí bez odkladně prodávajícímu, např. již při oznámení vady.
Doporučujeme si veškerou komunikaci s prodávajícím písemně uschovat, pokud si např. necháte udělat revize,ty prodávajícímu předložit.
S pozdravem
Tým RealHit.cz