Dobrý den, Měla bych dotaz týkající se pokuty v práci. Pracuji na obchodním oddělení a po obdržení zakázky jsem omylem nechala vyrobit dvojnásobné množství zboží než si zákazník objednal, ale o této chybě jsem nevěděla. Zboží odešlo k zákazníkovi, v dvojnásobném množství. Zákazník zboží převzal, podepsal dodací listy a po splatnosti faktury (2 měsíce), zboží zaplatil. Od té doby uplynulo 8 měsíců a nyní se zákazník ozval, že si tolik toho zboží neobjednal a chce ho vrátit a vrátit peníze. Jedná se poměrně o vysokou částku cca 100 000Kč, kterou nyní chce zaměstnavatel nechat zaplatit mě, protože jsem špatně vypsala zakázku. Já si, ale myslím, že si zákazník měl zboží zkontrolovat při převzetí a pokud něco nesouhlasilo, kontaktovat nás hned a neplatit fakturu a že po 8 měsíci nemůže najednou žádat vrácení a náhradu za toto zboží. Prosím můžete mi poradit. Velmi děkuji,
Dobrý den,
na základě Vámi sdělených informací Vám můzeme sdělit, že jako zaměstnanec odpovídáte za škodu způsobenou nedbalostí zaměstnavateli maximálně do výše 4,5 násobku průměrného měsíčního výdělku. Zároveň se však domníváme, že měl odběratel / kupující vadu v chybně dodaném množství zboží bez zbytečného odkladu, poté co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, oznámit, jinak ztratil nárok na právo z vadného plnění, viz paragraf 2112 nového občanského zákoníku. Také Vám příp. doporučujeme případ zkonzultovat s advokátem.
S pozdravem
Tým RealHit.cz