Dobrý den.Mám dotaz. Začátkem října se podnájemníci odstěhovali. Nějaké věci tu ještě mají. Bydlíme v Liberci a bývalí podnájemníci se stěhovali do nového bytu v Liberci./ Podotýkám,že nám novou adresu neřekli/ Do dnešního dne jim pošta je doručována na původní adresu. Mně by zajímalo něco jiného.Jestli by majitelka nemovitosti kde podnájemníci bydleli měla dojít na evidenci obyvatel a odhlásit je. Jde o to aby se ochránila,před různými nepříjemnostmi. Ono,že si na poště bývali podnájemníci nenahlásili novou adresu tak si myslím,že to i o něčem svědčí. Děkuji za odpověď Polách Bohumír.
Dobrý den,
podstatné je, zde nájemníci,resp. jak vy uvádíte podnájemníci, měli v bytě nahlášený trvalý pobyt či nikoliv.
Pokud v bytě trvalý pobyt nahlášený měli (to lze zjistit na na městském, resp. obecním úřadě), pak v případě ukončení nájmu, může majitel bytu zajít na obecní, resp. městský úřad, který tuto agendu řeší, a bývalé nájemníky odhlásit, podat návrh na zrušení údajů o trvalém pobytu viz zákon č. 133/2000 Sb. v aktuálním znění, o evidenci obyvatel, § 12 odst. 1 písm. c) :Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu trvalého pobytu,
...c) zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo jeho vymezenou část.
Vlastník bytu musí prokázat, že nájem těmto osobám skončil, resp. že se odstěhovaly, např. nájemní smlouvou, předávacím protokolem apod.
Pakliže bývalí nájemníci v bytě trvalý pobyt zapsán neměli a měli zde pouze doručovací adresu, de facto se není čeho se obávat, ovšem je dle našeho názoru možné skutečnost, že se odstěhovali nahlásit na poště.
S pozdravem
Tým RealHit.cz