Dobrý den, přes e-shop jsem si objednala oblečení, nevyhovující kusy (za cca 4000,-Kč) jsem zaslala do 14 dnů zpět.Balík se mi však po týdnu vrátil s tím, že si ho adresát nevyzvedl a dle mých pozdějších dotazů tak nečiní již 3 měsíce.Chtěla bych se zeptat, zda je nějaká šance na vrácení peněz.Majitel e-shopu nereaguje ani na maily, SMS, na zprávy na jeho serveru, tel.číslo uvedené v kontaktech neexistuje.Mohu se nějakým způsobem bránit?Mohu na nekorektní jednání upozornit např.finanční, živnostenský úřad, Policii ČR atd.? Děkuji k.staudova@seznam.cz
Dobrý den,
doporučujeme se Vám obrátit na Policii ČR, byť Vaše škoda nedosahuje částku 5000 (hraniční od které se posuzuje spáchání činu podle trestního práva), je však možné, že takto podvedených je více a škoda by se sčítala.
Při oznámení na Policii zároveň uveďte, že žádáte po dopadení pachatele náhradu škody a tu přesně vyčíslete, doložte fakturou, výpisem z účtu apod. Pokud by byl pachatel odsouzen může mu být již trestním rozsudkem uloženo nahradit škodu poškozeným.
S pozdravem
Tým RealHit.cz