Klávesa: esc
Klávesa: esc

Koronavirus a trh s byty

19. 11. 2020

Koronavirus opět uzavřel provozovny, zasáhla epidemie realitní trh? 

15.11.2020 

Vláda rozhodla o uzavření škol a následně i řady provozoven včetně restaurac obchodů s výjimkou prodejen potravin a základních potřeb.
Po letním oživení znovu zamrzl i cestovní ruch. Ovlivnila druhá vlna epidemie koronaviru realitní trh? 

Trh s nemovitostmi v hlavním městě byl zatím zasažen jen částečně. Pronájmy byly ovlivněny odlivem turistů z hlavního města
a díky tomu zvětšenou nabídkou bytů k dlouhodobému pronájmu v centru města
, prodeje bytů ale – zdá se  zasaženy nejsou. 

Prodeje jsou nadále taženy vpřed silnou poptávkou 

Zejména u bytů je nadále velice silná poptávka investičních kupujících, ale nízké úroky hypoték a možnost vzít si znovu hypotéku
až na 90 % ceny nemovitosti 
oživily i poptávku těch, kdo chtějí v koupeném bytě sami bydletZvýšení zájmu oproti počátku roku
vidíme 
u bytů 3+kk a 4+kk, pokud jde o lokality vhodné pro rodiny s dětmi – jako u našich projektů ve Strašnicích a Dolních Měcholupech“,
říká Pavel Bošek, který se v TIDE REALITY věnuje zejména 
prodeji novostaveb, 

Ostatně to, že se daří i dalším developerským projektům, potvrzuje i Pavel Velebil, jednatel společnosti, který sleduje trh s novými byty
od roku 1994
: „V létě a na počátku podzimu byl zahájen prodej řady zajímavých developerských projektů. A většina společností prodávajících
byty reportuje úspěšný prodej. Některé z nich informují o čtvrtině prodaných bytů za první měsíc prodeje, jiné mluví o třetině prodaných bytů
za první dva až tři měsíce kampaně.
 A to navzdory přechodu na homeoffice a menší frekvenci schůzek s klienty. 

Novostavby se prodávají online 

Prodej nových bytů v Praze a okolí byl koronavirem zasažen méně i proto, že dominantním kanálem reklamních kampaní developerů je online marketing.
Inzerce na Internetu je pro prodejce nových bytů 
hlavním zdrojem poptávek. Lidé v České republice a zejména v Praze jsou zvyklí nakupovat online
a
 nejinak je tomu u nemovitostí. Tištěným katalogům již odzvonilo. Vyspělý je již řadu let i způsob výběru bytu. Ten si kupující mohou na webu
daného projektu vybrat nejen na základě velikosti a ceny, ale s pomocí vizualizací a interaktivního výběru i na základě polohy bytu v domě. 
Koronavirus tak zkomplikoval spíše doprodej bytů v dokončených projektech, tato prodejní fáze se už bez prohlídek neobejde. 

To, že je trh s novými byty v hlavním městě zatím zasažen minimálně, potvrzuje i čerstvě zveřejněná analýza společností Trigema, Skanska a Central Group.  
Ve třetím čtvrtletí se prodalo 1 350 jednotek, tedy o 250 více než v předchozím kvartálu, a jejich průměrná cena se zvýšila na 110 117 korun na m2. 

Podobné články

Rady a tipy
Pojištění nemovitosti: Proč je důležitá aktualizace smlouvy? 
Vlastnit nemovitost je jedním ze zásadních životních milníků. Ať už jde o váš dům, byt…
6. 11. 2024
Inspirace
Rady a tipy
Investice do nemovitosti: do čeho se vyplatí investovat a na co si dát pozor?
Investice do nemovitostí patří dlouhodobě mezi nejbezpečnější způsoby, jak ochránit a zhodnotit své finance. Po…
5. 11. 2024
Finance
Hypotéky v Česku: Proč úroky zůstávají na vysokých úrovních?
Hypoteční úroky navzdory snížení základní sazby ČNB a rostoucí konkurenci neklesají tak rychle, jak by…
5. 11. 2024
Finance
Ceny nemovitostí rostou: co očekávat v příštím roce?
Na realitním trhu dál stoupají ceny nemovitostí, a to nejen u novostaveb, ale i starších…
5. 11. 2024
Inspirace
Jak sdílené domy a byty mění realitní trh?
Sdílené bydlení, známé jako co-living, je fenomén, který v posledních letech prudce vzrostl na popularitě,…
5. 11. 2024